Sport Psychology & Wellness Coaching

trening mentalny// aktywność fizyczna// executive performance & wellnes coaching

5 sekretów motywacji- nie tylko dla biegaczy

Dodaj komentarz

home-stretch

W Polsce moda na bieganie! W sklepach kolorowe stroje i super komfortowe obuwie do biegania, całe mnóstwo gadżetów dla biegaczy, a do tego lato, rześkie poranki i przyjemne wieczory, sprawiają, że życie biegacza rekreacyjnego nabrało sensu.

Co jeśli nagle pojawi się zastój, po prostu nam się nie chce, coraz trudniej się zmobilizować, w weekend znajomi kuszą grillowaną karkówką i zimnym piwem, a w poniedziałek, no cóż, poniedziałek. Wymówek jest mnóstwo, wyrzuty sumienia też jakoś  jesteśmy w stanie zagłuszyć, ale co z celem, co z dobrym samopoczuciem, endorfinami, przyjemnym zmęczeniem, satysfakcją, która dodaje energii i sprawia, że osiem godzin za biurkiem nie jest już takie straszne .

Oto 5 sposobów, zainspirowanych treningiem mentalnym profesjonalnych sportowców, na skuteczne radzenie sobie z brakiem motywacji  :

#1 Zapomnij o pomiarach czasu, dystansu, tętna. Bez zegarka, bez licznika, bez aplikacji śledzących każdy twój ruch,  po prostu pobiegaj dla przyjemności i dla zdrowia. Bez względu na to jak daleko czy jak intensywnie i tak dalej i szybciej od grillującego sąsiada.

#2 Zmień trasę, być może monotonia zabija twój entuzjazm. Od czasu do czasu postaraj się urozmaicić trasę biegu, udaj się w nieznane, odkrywaj nowe miejsca, zatrzymaj się przez chwilę aby podziwiać okolice 🙂

#3 Przypomnij sobie swój najlepszy bieg i jak się wtedy czułaś/eś. Satysfakcja, zadowolenie, przyjemne zmęczenie…przypomnij sobie dlaczego warto biegać i jaki wpływ bieganie ma na twoje zdrowie i samopoczucie.  Stwórz listę pozytywnych aspektów biegania i umieść ją w widocznym dla ciebie miejscu.

#4 Znajdź partnera do biegania, kogoś kto dotrzyma ci tempa i zmotywuje w gorszy dzień.

#5 Odpocznij aktywnie od biegania. Rower, basen, siłownia, wspinaczka, jest wiele możliwości aby spędzić aktywnie czas nie koniecznie robiąc cały czas to samo. Odpoczywając od biegania, powrócisz do treningu z jeszcze większym entuzjazmem, lub odkryjesz sport, który da ci więcej przyjemności.

Dla biegaczy amatorów oraz osób, które chcą skorzystać z licznych zalet aktywności fizycznej, polecam konsultacje online via skype, podczas których dowiesz się między innymi jak rozpoznać przetrenowanie i stworzyć skuteczny plan regeneracyjny, jak zmotywować się do treningu aby utrzymać efekty ciężkiej pracy, jak stworzyć unikalny plan treningu mentalnego, który pozwoli ci osiągnąć zamierzony cel , ciesząc się aktywnością fizyczną i dobrym zdrowiem na dłużej.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zalet treningu mentalnego w utrzymaniu aktywnego i zdrowego trybu zycia, skontaktuj się ze mną!

email: dominika.kupciw@sppcoach.com

skype: dominika.kupciw

Autor: psychologsportu

Sport and Exercise Psychologist Executive Performance and Wellness Coach http://www.sppcoach.com/

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s