Sport Psychology & Wellness Coaching

trening mentalny// aktywność fizyczna// executive performance & wellnes coaching

Psychologia otyłości – dlaczego wciąż tyjemy?

1 komentarz

Otyłość to patologiczne nagromadzenie tkanki tłuszczowej przekraczające fizjologiczne potrzeby organizmu, co prowadzić może do niekorzystnych skutków dla zdrowia (World Health Organization). Otyłość znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia, cukrzycy typu 2, nadciśnienia, miażdżycy, oraz może prowadzić do zaburzeń psychologicznych jak na przykład depresja. belly

Tyjemy, ponieważ ilość spożywanej przez nas energii znacznie przekracza zapotrzebowanie naszego organizmu. Niewłaściwa dieta, objadanie się, siedzący tryb życia, nadmierny stres, niski poziom aktywność fizycznej to najczęstsze przyczyny otyłości.

ROZWIĄZANIE : zbilansowana i zdrowa dieta oraz aktywność fizyczna!

DLACZEGO NIE DZIAŁA?

Dlaczego pomimo tej wiedzy społeczeństwo nadal tyje! Przecież istnieje tyle możliwości, różnorodnych programów fitness, diet, zabiegów, a kolorowe czasopisma bombardują nas szybkimi sposobami na nadwagę!

Dlaczego pomimo zaawansowanej wiedzy medycznej polskie dzieci znajdują się w czołówce najbardziej otyłych w Europie a aż  29% nastolatków w naszym kraju ma problem z otyłością.

Wiemy co, kiedy i dlaczego, nie mamy pojęcia jak?

Szybko się zniechęcamy, skupiamy na niewłaściwych celach, nie potrafimy utrzymać postanowień, wydajemy pieniądze na zajęcia fitness i diety cud, powracając do dawnych przyzwyczajeń w mgnieniu oka.

Jeśli tak właśnie masz, zastanów się czy nie warto skorzystać z pomocy psychologa aktywności fizycznej zanim wydasz kolejne pieniądze na drogie diety i treningi, tylko po to by po kilku miesiącach wrócić do punktu wyjścia.

Od wiedzy do działania!

Celem psychologii aktywności fizycznej jest wypełnienie luki pomiędzy wiedzą teoretyczną a podjęciem działania. Psychologia aktywności fizycznej pomaga przejść od chęci do akcji, zrobić pierwszy krok w kierunku pożądanych zmian, zrozumieć mechanizmy naszej motywacji, rozpoznać przeszkody na drodze do osiągania celu, i co ważniejsze uczy jak  utrzymać efekty naszej pracy i „bezboleśnie” wprowadzić aktywność fizyczną do naszego życia.578189_388151201292319_232342040_n

 Dla kogo?

Konsultacje z psychologiem aktywności fizycznej są doskonałym rozwiązaniem dla:

  •   osób zmagających się z nadwagą, bez względu na płeć czy wiek;
  • osób prowadzących siedzący i stresujący tryb życia;
  • osób, którym lekarz zalecił zwiększoną aktywność fizyczną ze względu na stan zdrowia (np. cukrzyca, otyłość);
  • osób, które chcą zmienić swój tryb życia na bardziej aktywny i zdrowy;
  • osób, które potrzebują motywacji i profesjonalnego wsparcia aby utrzymać efekty diety i treningu

Główne cele współpracy z psychologiem aktywności fizycznej:

  • plan działania oparty o najnowsze wyniki badań w dziedzinie psychologii, dopasowany do indywidualnych potrzeb;
  • rozpoznanie barier i powodów dotychczasowych niepowodzeń w walce z nadwagą;
  • opracowanie strategii działania popartej badaniami nad psychologicznymi podstawami motywacji do zmiany zachowań i nawyków;
  • utrwalanie nowych nawyków i prewencja powrotu do dawnych przyzwyczajeń

Jak pracuje psycholog aktywności fizycznej?

Psycholog aktywności fizycznej nie zmusza, nie namawia, nie podaje gotowych rozwiązań, ale poprzez indywidualną współpracę uczy klientów samoświadomości i motywacji, rozpoznawania przeszkód na drodze do celu i skutecznego radzenia sobie z chwilami słabości. Dzięki nowoczesnym i skutecznym metodom opartych na wieloletnich  badaniach w dziedzinie psychologii aktywności fizycznej, zmiany jakich oczekujesz w swoim życiu  są długotrwałe a ryzyko powrotu do „starych” nawyków bardzo niskie.

kanapaWszystkie osoby gotowe na pierwszy krok w stronę długotrwałej przemiany zapraszam  do skorzystania z

KONSULTACJI ONLINE via SKYPE

Nie mów sobie nieustannie, ze zaczniesz od jutra, dobrze wiesz, ze to nieprawda. Zacznij już dziś i skontaktuj się ze mną!

 e-mail: dominika.kupciw@sppcoach.com

skype: dominika.kupciw

Jeśli interesuje Cię również trening personalny to koniecznie skontaktuj się z Gosią GO Persona! Gosia to wulkan energii, entuzjazmu i motywacji! GO Personal znajdziesz na facebooku lub napisz do Gosi  na adres e-mail gosia.bieniek@hotmail.com!

Autor: psychologsportu

Sport and Exercise Psychologist Executive Performance and Wellness Coach http://www.sppcoach.com/

One thought on “Psychologia otyłości – dlaczego wciąż tyjemy?

  1. Pingback: Otyłość a aktywność fizyczna, czyli ćwiczyć czy nie ćwiczyć? | Sport Psychology & Wellness Coaching

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s